Connection Place – An Experience for Self-Regulation

On August 29th, 30th and 31st, the 7th Grade A,B and C students had the opportunity to attend the Connection Place and live an uplifting experience at the hands of its leader María Luisa Cordovéz. There we learned that this space was proposed by William Glasser and that, thanks to the fact that we are a Quality School, this place is important within the strategies of personal strengthening and promotion towards happiness and success.

We recognized its location (B3F2C1) and María Luisa told us that this space will be available for us to visit at times when we feel sad or have some difficulty. She will always be willing to listen to us and give us strategies to proceed in cases in which we feel confused, in the same way we learned that in the case of a possible fault there we will find a person who will listen to us and help us analyze the situation, and through a process of deep reflection to get to an improvement plan that will be agreed upon and seen as the natural consequence of an incorrect decision.

In conclusion, we learned that the Connection Place is a safe space full of strategies to help us become better people and where our feelings are validated, there we will find a friendly voice to show us the most appropriate path in order to establish quality relationships and take charge of our happiness and success.

7th Grade Family Coordinators Gustavo Maglioni, Sthefano Venga y Patty Muñeton

——————————————————————————-

Los días 29, 30 y 31 de agosto los estudiantes de 6ºA,B y C tuvieron la posibilidad de asistir al Salón de Conexión y vivir una experiencia edificante de la mano de su líder María Luisa Cordovez. Allí aprendimos que este espacio fue propuesto por William Glasser y que, gracias a que somos un Colegio de Calidad, este lugar es importante dentro de las estrategias de fortalecimiento personal y promoción hacia la felicidad y el éxito.

Reconocimos su ubicación (B3F2C1) y María Luisa nos contó que este espacio estará disponible para que lo visitemos en momentos en los que nos sintamos tristes o con alguna dificultad. Ella siempre estará dispuesta a escucharnos y darnos estrategias para proceder en los casos en los que nos sintamos confundidos, de igual forma supimos que en el caso de una posible falta allí encontraremos una persona que nos va a escuchar para analizar la situación y mediante un proceso de profunda reflexión llegar a un plan de reparación que será acordado y visto como la consecuencia natural de una decisión equivocada.

En conclusión, aprendimos que el Salón de Conexión es un espacio seguro lleno de estrategias para ayudarnos a ser mejores personas y en donde nuestro sentir es validado, allí encontraremos una voz amiga para retomar el camino más adecuado con el fin de establecer relaciones de calidad y hacernos cargo de nuestra felicidad y éxito.