Counting Fun at Rochester: A Pi Day Celebration Recap

By Margarita Gaitán Carrizosa, Preschool Level Director

Last week we celebrated Pi Day at Rochester School. Kinder Students had the opportunity to demonstrate their knowledge by teaching Pre-Kinder Students how to count from 1 to 15.

Movement and music played a very important role during the presentation. Students taught the audience a song where they counted different food items from 1 to 15. This vocabulary is linked to Real world English class’ Units “My plate”) . After singing with the audience, students demonstrated how to make a number using different concrete material such as: Rods, Snap cubes, flash cards and ten frames. Finally the audience participated from a teaching moment where kinder students taught them how to make a caterpillar puzzle from 10 to 15.

We hope you had lots of fun attending to Kinder’s Show and tell. In case you missed it, we’d like to share some pictures and videos with you!

Diversión Contando en el Rochester: Recapitulación de la Celebración del Día Pi

Por Margarita Gaitán, Directora Preescolar

La semana pasada tuvimos la oportunidad de celebrar el día Pi en el Colegio Rochester. Los estudiantes de Jardín le enseñaron a los más pequeños cómo contar del 1 al 15.

El movimiento y la música fueron un elementos muy importantes durante la presentación. Los estudiantes le enseñaron al público una canción en la que contaron diferentes grupos de alimentos, vinculado la habilidad de conteo, a la unidad de la asignatura Real World English sobre alimentos.

Después de cantar con el público, los estudiantes mostraron cómo contar del 1 al 15 usando diferentes materiales concretos como: Regletas, cubos, fichas bibliográficas y Marcos de 10 y 20. Finalmente, los participantes pudieron poner en práctica lo aprendido, al construir un rompecabezas de oruga del 10 al 15.

Esperamos que hayas disfrutado la presentación de Jardín. En caso de que te la hayas perdido ¡Nos gustaría compartir algunas fotos y videos contigo!