Por Valentina Peña
María Triviño
Coordinadoras de familia
Durante el primer bimestre, en las clases de inglés y en transversalidad con ciencias, los estudiantes de Kinder aprendieron a identificar y utilizar los grupos alimenticios: vegetales, frutas, proteínas, granos y lácteos. Con este nuevo vocabulario, los alumnos pusieron en práctica palabras de uso frecuente como "I like", "I don’t like" y "I see".
Gracias a estas expresiones, los niños lograron mantener conversaciones más completas en inglés, utilizando estructuras más complejas para expresar sus preferencias alimenticias tanto en el salón de clases como en contextos reales.
My Plate, Discovering Food Groups in English: Achievements in Kindergarten
By Por Valentina Peña
María Triviño
Family Coordinators
During the first bimester, in English classes and in cross-cutting with science, Kindergarten students learned to identify and use the food groups: vegetables, fruits, proteins, grains and dairy products. With this new vocabulary, the students put into practice frequently used words such as “I like”, “I don't like” and “I see”.
Thanks to these expressions, the children were able to have more complete conversations in English, using more complex structures to express their food preferences both in the classroom and in real-life contexts.