Echoes of History: Unveiling Wisdom Through Student-Crafted Podcasts

By Leonardo Betancourt, Spanish Teacher

We present this great learning product that has been made by three eighth grade students. In it, they reflect on the knowledge acquired in the Spanish class, in which they reflected on the question: Why study the past?

We have chosen this presentation, because the podcast is a modern tool available to users of digital media, in which communication skills such as writing from reading historical texts and also exercise oral skills and empathetic listening.

We hope we can all learn about this important topic of reflection. Read Full Presentation Here BY Sara Sanabria, Sara Rojas and Esteban Ruiz

Ecos de la Historia: Desvelar la sabiduría a través de podcasts elaborados por estudiantes

Les presentamos este gran producto de aprendizaje que ha sido realizado por tres estudiantes de grado séptimo. En él, se hace una reflexión del conocimiento adquirido en la clase de Castellano, en la que se reflexionó sobre la pregunta ¿Por qué estudiar el pasado?

Hemos escogido esta presentación, pues el podcast es una herramienta moderna al alcance de los usuarios de medios digitales, en la que se evidencian habilidades comunicativas como la escritura a partir de la lectura de textos históricos y también se ejercita la habilidad oral y de escucha empática.

Esperamos que podamos todos aprender sobre este importante tema de reflexión.