top of page

Growing in Harmony, Purpose of the Development and Learning Program

By Marcela Vallejo, Preschool and Elementary Counselor



From the Student Welfare team, Integrated Visual Development (DVL) workshops have been implemented with kindergarten, preschool and transition students. These workshops are led by specialists in development from the physical, occupational and language areas. The objective has been to impact and strengthen the various areas of development in children (from language activities, thinking, attention, concentration, memory, visual perception, auditory perception, posture, gross and fine motor skills, proprioceptive, etc.), which are the basis of skills for reading, writing, comprehension, problem solving, critical and creative thinking, socialization, communication, acquisition of new languages, etc., i.e., to support learning.


The children have enjoyed this support program from the Student Wellness Center, we have been filled with laughter, connections, friends, teamwork and above all they have experienced feelings of accomplishment.


We invite you to play with the children, to visit the parks, let us remember that play is the initial and always permanent vehicle for learning, it is the springboard for imagination and to know the world and it is the best opportunity to always remain in the world of quality of our little ones.


 

CRECIENDO EN ARMONÍA, PROPÓSITO DEL PROGRAMA DE DESARROLLO Y APRENDIZAJE.


Por Marcela Vallejo, Consejera de Preescolar y Primaria


Desde el equipo de Bienestar Estudiantil, se han implementado talleres de Desarrollo Visual Integrado (DVL), con los estudiantes de prejardín, jardín y transición. Estos talleres son dirigidos por las especialistas en desarrollo desde las áreas física, ocupacional y de lenguaje.  El objetivo ha sido impactar y fortalecer las diversas áreas del desarrollo en los niños (desde actividades de lenguaje, pensamiento, atención, concentración, memoria, percepción visual, percepción auditiva, postura, motricidad gruesa, fina, propioceptivas, etc), las cuales son la base de las habilidades para la lectura, escritura, la comprensión, la solución de problemas, el pensamiento crítico y creativo, para la socialización, la comunicación, la adquisición de nuevas lenguas, etc., es decir, para el apoyo en el aprendizaje. 


Los niños han disfrutado de este programa de apoyo desde el Centro de Bienestar Estudiantil, nos hemos llenado de risas, conexiones, amigos, hemos trabajado en equipo y sobretodo han experimentado sentimientos de logro.


Los invitamos a jugar con los niños, a visitar los parques, recordemos que el juego es el vehículo inicial y siempre permanente para el aprendizaje, es el trampolín para la imaginación y para conocer el mundo y es la mejor oportunidad para siempre permanecer en el mundo de calidad de nuestros pequeños.


44 visualizaciones0 comentarios
bottom of page