Holidays Around the World – English Class – 3rd Grade

Students from 3rd grade had the opportunity to discover different ways in which people celebrate their culture. The study of holidays such as Loy Katrong in Thailand, Chinese New Year in China, and Carnival in Rio, allowed 3rd graders to be aware of the similarities and differences among cultures. Let’s enjoy the following video made by Federico Novoa, Joshua Torres, Carol Bader-Alin, and Juan Felipe Abondano.

Carlos Olaya Teacher of English 3ABC, Family Coordinator 3A

Resumen:Los estudiantes de segundo grado tuvieron la oportunidad de descubrir diferentes formas en las que las personas celebran su cultura. El estudio de celebraciones tales como Loy Katrong en Tailandia, el año nuevo en China y el carnaval en Brazil, permitieron a los estudiantes de tercero ser conscientes de las similitudes y diferentes entre las diferentes culturas. Disfrutemos del siguiente video hecho por Federico Novoa, Joshua Torres, Carol Bader-Alin y Juan Felipe Abondano.