top of page

International Mother Language Day and Rochester’s Language Show and Tell Day – Real World Span


On February 22 Rochester School celebrated the “International Mother Language Day” with its customary “SHOW AND TELL”, where each of the students had the opportunity to participate in different ways. In Lower Elementary, first grade presenters, through magic, led us to live the world of DESCRIPTION, as the central theme, because accompanied by a magic bag full of different objects, they gave the public the opportunity to blindly describe the object they touched and guess what element it was.

They also enjoyed making a poster called “All About Me” where they wrote about different aspects of each other. To finish, the exhibitors described a character as simultaneously the public had the chance to draw it.

On the other hand, from the reading “Assembly in the carpentry” they discovered the importance of teamwork, the use of constructive habits, and quality work.

As a closure for the SHOW AND TELL, they participated in a Literary Picnic, where different people from other departments of the school shared with the children reading a story in spaces other than the classroom.

Author: Claudia Liliana Vásquez Teacher of Real World Spanish in 1st and 2nd Grades


Resumen: El pasado 22 de febrero del año en curso el Colegio Rochester celebró “El día internacional de la lengua materna” con su acostumbrado “SHOW AND TELL”, donde cada uno de los estudiantes tuvo la oportunidad de participar de diferentes maneras. En esta ocasión los expositores del grado primero, a través de la magia, nos llevaron a vivir el mundo de la DESCRIPCIÓN, como tema central, pues acompañados de una bolsa mágica llena de diferentes objetos, daban al público la oportunidad de describir a ciegas el objeto que tocaban y adivinar de qué elemento se trataba.

También disfrutaron de la elaboración de un póster llamado “Todo sobre mí”, donde escribían diferentes aspectos de cada uno. Para finalizar, los expositores describieron un personaje y de manera simultánea el público tuvo la oportunidad de dibujarlo.

Por otra parte, a partir de la lectura “Asamblea en la carpintería” descubrieron la importancia del trabajo en equipo, el uso de los hábitos constructivos y el trabajo de calidad.

Y ya para hacer el cierre del SHOW AND TELL, participaron de un Picnic literario, donde diferentes personas de otras dependencias del colegio compartieron con los niños leyendo un cuento en espacios diferentes al salón de clase.

2 visualizaciones0 comentarios
bottom of page