Joyful Connections: Kinder Families Unite for a Day of Fun, Learning, and Togetherness

By Margarita Gaitán Carrizosa, Preschool Level Director

Kinder families had the opportunity to come to school on December 6th for a fun integration gathering. The day started at 9, with a delicious breakfast planned by Kinder families. Then, families were able to share time together by participating in 4 different activities.

Time to move:

Parents and students worked together in order to go through a movement circuit. The goal was to pass through the different obstacles and take the balls from one side to another. It was nice to see kids from different classes help each other in order to achieve a common goal.

Let’s sing:

Kids sang along with Miss Sasa and Miss Stephie songs to get to know each other. Also, Parents were able to hear the songs that students are learning in Artistic Education class.

Christmas art:

Our little ones love Christmas. Specially when they have time to make Christmas crafts that can be displayed at home. This time, families made a reindeer ornament for their Christmas Tree.

Story time:

Matias’ Treasure was a lovely story! Virtues such as gratitude and generosity were explained through a circle meeting.

Finally, families shared what they wanted to give back to the community this past Christmas.

Overall, the families and teachers felt connected, happy and motivated after these fun activities. They were eager to get to know each other in a different context. We hope this experience inspires the school community to share more time together.

Thanks to all the families and community members that participate in this activity!

Por Margarita Gaitán Carrizosa, Directora de Preescolar

Las familias de Jardín y el equipo docente tuvieron la oportunidad de asistir al colegio el 6 de diciembre para participar de una integración. El día inició a las 9:00 a.m. con un delicioso desayuno a cargo de las familias de Jardín. Después todos se desplazaron en 4 grupos a diferentes lugares del colegio para disfrutar de 4 maravillosas actividades.

¡Tiempo de movernos!

Los padres y estudiantes trabajaron juntos para completar un circuito de movimiento. El objetivo era desplazarse a través de los diferentes obstáculos mientras se pasaban balones de un lado a otro. Fue increíble ver cómo niños de diferentes cursos trabajaron en equipo para alcanzar una meta en común.

Vamos a cantar:

Los estudiantes cantaron al ritmo de miss Sasa y miss Stephie algunas canciones para conocerse. También, los padres tuvieron la oportunidad de escuchar las canciones que los niños aprenden en la clase de Educación Artística.

Arte navideño:

Nuestros pequeños aman la navidad, en especial si se trata de hacer manualidades que pueden llevar a casa. Esta vez las familias trabajaron junto con los niños para crear un reno para colgar en el árbol de navidad.

Colorín colorado:

¡El Tesoro de Matías fue una gran historia! En este cuento las familias y estudiantes pudieron escuchar sobre valores como la gratitud y la generosidad. Finalmente, en una reunión de círculo, todos contaron qué quisieran compartir con la comunidad Rochesteriana durante la época navideña.

Creemos que las familias y el equipo docente se sintieron felices y conectados después de esta jornada. Fue genial poder conocer a la comunidad de Jardín en un contexto diferente. Esperamos que esta experiencia exitosa motive al resto de la comunidad a compartir en espacios como este.

¡Gracias a las familias y equipo docente por participar de esta jornada!