top of page

Kindergarten Students Explore Marine Wonders with: I See, I Think, I Wonder

By Margarita Gaitán Carrizosa, Preschool Level Director


At the end of the second quarter, Kindergarten students in their Castilian Spanish class implemented the thinking routine in class: “I see, I think, I wonder." This tool was effective in promoting oral and written language in children.



During the activity, they selected, observed and illustrated a marine animal in connection with the integrated project “School of Fish.”They expressed their thoughts and asked questions.




Through this activity, students demonstrated their progress in writing skills and discovered their ability to express their thoughts by writing words.


 

Los alumnos de Jardín exploran las maravillas marinas con: Veo, Pienso, Me Maravillo


Por Margarita Gaitán Carrizosa, Directora del Nivel Preescolar


Al finalizar el segundo bimestre, los estudiantes de Jardín en la asignatura de Castellano implementaron en clase la rutina de pensamiento: “veo, pienso, me pregunto”. Esta herramienta resultó efectiva para fomentar el lenguaje oral y escrito en los niños.


Durante la actividad seleccionaron, observaron e ilustraron un animal marino en conexión con el proyecto integrado “Escuela de peces” Expresaron sus pensamientos y formularon preguntas.  


A través de esta actividad, los estudiantes demostraron su progreso en habilidades de escritura y descubrieron su capacidad de plasmar sus pensamientos al escribir palabras.


22 visualizaciones0 comentarios
bottom of page