Learning Math is Fun

By Kindergarten Team

Thanks to DVL, Kinder students were able to engage in math class learning the concept of tens and ones. This concept, often challenging for young learners, was taught using visual aid, designed to align with the developmental stages of the students.

Students were given boards of place value charts providing constant visual reinforcement. Each student received a set of manipulatives, including Fruit loops and yarn in order to construct and deconstruct numbers. This hands-on approach helped students visualize the relationship between ones and tens, creating mental images.

One of the keys to help students understand a difficult math concept is creating self-passed activities. Some students worked on basic recognition of ones and tens, while others explored more complex problems, such as adding and subtracting within 20. This differentiated approach ensured that every student was challenged and supported at their level of understanding.

We hope that with this learning experience, you get fun ideas to practice the concept of tens and ones at home!

Aprender Matemáticas es divertido

Por Equipo Jardín

Gracias al enfoque de DVL, los estudiantes de Kinder pudieron aprender el concepto de unidades y decenas. Este concepto, que a menudo resulta difícil de comprender para los más pequeños, fue enseñado a través de actividades interactivas alineadas con las etapas de desarrollo de los estudiantes.

Los estudiantes recibieron tableros de gráficos de valor posicional que brindaban refuerzo visual constante. Cada estudiante recibió un conjunto de manipulativos, que incluían Fruit Loops y lana, lo que le permitió a los estudiantes descomponer números de manera concreta. Este enfoque práctico ayudó a los estudiantes a visualizar la relación entre unidades y decenas, permitiendo a los estudiantes crear imágenes mentales.

Una herramienta fundamental para hacer el aprendizaje de las matemáticas más significativo, es su capacidad para adaptarse a las necesidades individuales de aprendizaje. Algunos estudiantes trabajaron en el reconocimiento básico de unidades y decenas, mientras que otros exploraron problemas más complejos, como sumar y restar. Este enfoque diferenciado aseguró que cada estudiante fuera desafiado y apoyado en su nivel de comprensión.

¡Esperamos esta experiencia de aprendizaje les brinde ideas divertidas para practicar el concepto de unidades y decenas en casa!”