Neoliberalism and Competitiveness in the Classroom – Math Class – Middle School

Last week, I had an article published in the journal Educación y Ciencia. I wrote the article as part of the Master’s program in Education that I developed between 2018 and 2019 at UMNG and it is a case study in a school in Zipaquirá on the way in which neoliberalism influences educational contexts, motivating competitiveness between students and disfavoring scenarios of collaboration.

L'article complet est disponible sur le lien suivant :

Sthefano Venga 7th Grade Math Teacher and 7th B Family Coordinator

Resumen: La semana pasada, tuve un artículo publicado en la revista Educación y Ciencia. El artículo lo escribí como parte del programa de Maestría en Educación que desarrollé entre 2018 y 2019 en la UMNG y se trata de un estudio de caso en un colegio de Zipaquirá sobre la forma como el neoliberalismo ejerce influencia sobre los contextos educativos, motivando la competitividad entre estudiantes y desfavoreciendo los escenarios de colaboración.

En el siguiente enlace pueden encontrar el artículo completo: