Our Newly Revised Virtues Development Curriculum

In this week’s Thursday Times we would like to share some changes made in the Virtues Development Curriculum for this academic year. For some years we have taught Virtues Development and Sexual Education with independant curricula and different ways to deliver information. Sexual education was a cross-cutting curriculum taught in different subjects from PK to 12th Grade, while Virtues Development was a subject with its own curriculum.

After a thorough revision of the learning expectations and delivery intent we decided to merge the Sexual Education Curriculum and the Virtues Development Curricula. This way, students will develop Sexual Education competencies while relating them to our Virtues from PK to 12th Grade. We also reviewed the relevance and opportunity of the learning expectations according to the requirements of UNESCO, CIS and the Colombian Ministry of Education. It is worth highlighting that sexual education does not refer to sexuality; it has to do with creating healthy and caring relationships with ourselves, others and the context, according to age level. We also created new learning expectations to increase the scope and sequence of the program during the school year.

We will highly appreciate and enjoy your comments, thoughts, suggestions and new ideas to achieve our goals. Please communicate with Pamela Ospina for additional information: pospina@rochester.edu.co

Resumen: En la edición de esta semana nos gustaría compartir algunos cambios realizados en el Currículo de Desarrollo de Virtudes para este año académico. Durante algunos años hemos enseñado Desarrollo de Virtudes y Educación Sexual como currículos independientes y diferentes formas de enseñar la información. El Programa de Educación Sexual era un plan de estudios transversal que se impartía en diferentes asignaturas desde Prejardín hasta Undécimo Grado, y  Desarrollo de Virtudes era una asignatura con su propio plan de estudios.

Después de una revisión exhaustiva de los aprendizajes esperados y la manera de enseñarlos, decidimos fusionar ambos planes de estudios. De esta manera, los estudiantes recibirán información sobre Educación Sexual durante las clases de Virtudes desde Prejardín hasta Undécimo Grado. También verificamos la relevancia y el sentido de los aprendizajes esperados de acuerdo con los requisitos de la UNESCO, CIS y el Ministerio de Educación Nacional. Es importante tener en cuenta que la educación sexual no se refiere a la sexualidad: tiene que ver con crear relaciones saludables y afectivas con nosotros mismos, los demás y el contexto, de acuerdo con la edad. También creamos nuevos aprendizajes esperados para aumentar el alcance y la secuencia del programa durante el año escolar.

Agradecemos mucho sus comentarios, pensamientos, sugerencias y nuevas ideas para lograr nuestras metas, los cuales pueden dirigir a Pámela Ospina al correo: pospina@rochester.edu.co

Pámela Ospina Robledo Landscape Architect Virtues Development Curricular Coordinator