Playful Learning: Exploring Rational Numbers through Creative Math Games

By Sthefano Venga Pereira, 7th/8th Grade Math Teacher & 7B Family Coordinator

In Math classes, students learned about operations between rational numbers in a very fun way. They designed exceptionally creative games where their classmates had to answer questions and overcome challenges. They played each other's games, learned about Rationals and had fun.

Aprendizaje lúdico: Explorando los números racionales a través de juegos matemáticos creativos

Por Sthefano Venga Pereira, Profesor de Matemáticas de 7º/8º & Coordinador de Familia 7B

En las clases de Matemáticas, los estudiantes aprendieron sobre operaciones entre números racionales de una forma muy divertida. Diseñaron juegos increíblemente creativos donde sus compañeros tenían que contestar preguntas y superar retos. Todos jugaron, aprendieron sobre racionales y se divirtieron.