Programming Through Computational Thinking Stages

Learning programming through computational thinking stages in middle school at Rochester school has become a way to promote coding in the class. Students plan and decompose the tasks before transitioning into coding with their iPad, as a result, they are internalizing the logic and reasoning behind solving the puzzles in the different challenges posed in code adventures.

Students make posters and find the solution to the challenge, then, they will into code in their ipads to check if their reasoning and planning functioned.

Andrés Rengifo Computer Science Teacher

———————————————————————————————–

Aprender programación a través de etapas de pensamiento computacional en escuela media del Colegio Rochester se ha convertido en una forma de promover la codificación en la clase. Los estudiantes planifican y descomponen las tareas antes de pasar a la codificación con su iPad, como resultado, están interiorizando la lógica y el razonamiento detrás de la resolución de los acertijos en los diferentes desafíos planteados en las aventuras de programación.

Los estudiantes hacen carteles y encuentran la solución al desafío, luego, programaran en sus ipads para verificar si su razonamiento y planificación funcionaron.