Reading books of ancient stories allows us to recreate the settings and the character of the people who experienced them. This exercise of imagination is quite productive, but it is even more demanding to make that narration be understood by others, since it requires different strategies to convey the meaning of the story.
On this occasion, we bring two videos of two Ninth grade students who creatively read and showed their classmates a part of the famous work written by Homer: “The Iliad”. Great context and audiovisual aids were used for this task.
Leonardo Betancourt Sanabria Spanish Teacher 9th Grade
Resumen: Leer libros de historias antiguas nos permite recrear los escenarios y el carácter de los personajes y los pueblos que los vivieron. Este ejercicio de la imaginación es bastante productivo, pero más exigente aún es hacer que esa narración sea entendida por otros, pues requiere diversas estrategias para transmitir el sentido de la historia.
En esta ocasión, traemos dos videos de dos estudiantes de octavo grado que leyeron y enseñaron a sus compañeros de clase una parte de la famosa obra escrita por Homero: “La Ilíada”. Utilizaron su contexto y geniales medios audiovisuales para esta tarea.
Opmerkingen