Rising to the Challenge: How Second Graders Are Leading the Way in Water Conservation

By María Consuelo Añez Yepes, Lower Elementary Director

Water rationing is a significant issue in Colombia and around the world, especially with the current water crisis in Bogotá and its surrounding areas due to low reservoir levels. As a LEED-certified school and a leader in environmental and social sustainability, we are deeply committed to educating our students about responsible resource management. In their virtues class, the second-grade students took this commitment to heart by designing posters that proposed practical tips for saving water in everyday household activities. Their suggestions included methods for conserving water while washing dishes, brushing teeth, taking showers, and watering plants. These young students are making a meaningful contribution to our collective efforts to protect this vital resource during these challenging times.

A la altura del desafío: cómo los alumnos de segundo curso lideran la conservación del agua

Por María Consuelo Añez Yepes, Directora de Primaria Baja

El racionamiento de agua es un tema importante en la actualidad en Colombia y en el mundo, especialmente con la actual crisis de agua en Bogotá y sus alrededores debido al bajo nivel de los embalses. Como un colegio certificado por LEED y líder en sostenibilidad ambiental y social, estamos profundamente comprometidos con la educación de nuestros estudiantes sobre la gestión responsable de los recursos. En la clase de virtudes, los estudiantes de primer grado tomaron en serio este compromiso diseñando afiches en los que propusieron consejos prácticos para ahorrar agua en las actividades cotidianas del hogar. Sus sugerencias incluyeron métodos para conservar agua al lavar los platos, cepillarse los dientes, ducharse y regar las plantas. Estos jóvenes estudiantes están haciendo una contribución significativa a nuestros esfuerzos colectivos por proteger este recurso vital durante estos tiempos desafiantes.