Testing Pythagorean Theorem – Math Class – High School

This week, 8th Grade students worked on a self-assign project in Mathematics. They had to create their own rubric criteria considering what they thought represented competency, advanced and mastery learning. Some students decided to create 3D models, interactive posters, and web applications to proof and explain the Pythagorean theorem. It was a very fun activity to watch students explain and create ways of explaining it in their own way. Two students from course D, created the Greek Temple Model for Taylor Swift fans, explaining Pythagoras in 3D models, knowing that the Theorem was used since ancient times for architecture.

Luis Augusto Alvarez D’ Leon Mathematics Teacher

Resumen: Esta semana, los alumnos de 7º grado trabajaron en un proyecto de autoasignación en Matemáticas. Tuvieron que crear sus propios criterios de rúbrica teniendo en cuenta lo que creían que representaba el aprendizaje de competencia, avanzado y de dominio. Algunos alumnos decidieron crear modelos 3D, carteles interactivos y aplicaciones web para demostrar y explicar el teorema de Pitágoras. Fue una actividad muy divertida ver a los alumnos explicar y crear formas de explicarlo a su manera. Dos estudiantes del curso D, crearon el Modelo de Templo Griego para los fans de Taylor Swift, explicando Pitágoras en modelos 3D, sabiendo que el Teorema se utilizaba desde la antigüedad para la arquitectura.