top of page

The Joy of Reading

The library subject that promotes “the joy of reading” has become one of our students’ favorite classes over time. We share some routines and moments from this class:

The students enter the children’s library, a space that is always decorated with objects and characters connected to the day’s reading. The class begins with a greeting song, then a magic box is opened to present the characters of the story, sometimes these characters become big or small, an action that is exciting for children. Later, Miss Margarita takes her magic wand, and with the book in her hands, she sings a song whose lyrics were specially designed to open the books.

Everyone sings, and instantly what everyone expected occurs: the book opens and the story begins. Everyone is very attentive and connected, and on some occasions the students even create intertexts relating other readings or experiences from their own environment and daily lives. Movement games are played to mirror some action of the story; students engage in role plays representing an important situation of the characters; and questions are asked aimed at strengthening the reading comprehension skill. The last moment of the class is individual reading, where students have the opportunity to choose and read their book through the illustrations or text.

Coming toward the end of the class, students choose a story, line up at the circulation and loan center to register it, and then take it home, where they will share and enjoy a reading as a family.

Olga Margarita Bohórquez Alejandra María Ramírez

——————————————————————————————–

La asignatura de biblioteca a través de la cual se promueve “La alegría de leer” se ha convertido a lo largo del tiempo en una de las clases favoritas de nuestros estudiantes. Compartimos algunas rutinas y momentos de esta clase: 

Los estudiantes entran a la sala infantil, un espacio que siempre está ambientado con objetos y personajes alusivos a la lectura del día. La clase inicia con una canción de saludo, luego se abre una cajita mágica para presentar a los protagonistas de la historia, algunas veces estos personajes se vuelven grandes o pequeños, acción que para los niños es emocionante.  Posteriormente, Miss Margarita toma su varita mágica, y con el libro en sus manos canta una canción cuya letra fue pensada especialmente para abrir los libros. Todos cantan y al instante lo que todos esperaban; se abre el libro e inicia la lectura del cuento, todos se muestran muy atentos y conectados e incluso en algunas ocasiones los estudiantes crean inter textos relacionando otras lecturas o experiencias de su propio entorno y vida cotidiana, se realizan juegos de movimiento para simular alguna acción de la historia, los estudiantes se involucran en juegos de roles representando una situación importante de los personajes, se formulan preguntas orientadas a fortalecer la habilidad de la comprensión lectora.  El último momento de la clase es la lectura individual, donde los estudiantes tienen la oportunidad de elegir y leer su cuento a través de las ilustraciones o texto. 

Para finalizar la clase, los estudiantes eligen un cuento, hacen la fila en el centro de circulación y préstamo para registrarlo y luego llevarlo a casa donde compartirán y disfrutarán de una lectura en familia. 

4 visualizaciones0 comentarios

Comments


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspirer et éduquer les élèves pour qu'ils prennent leur vie en main en pensant au monde. 

bottom of page