The Magic of Words

By Mónica Alexandra Sierra León, Spanish Teacher PK

In the early years, children experience a crucial phase in which their ability to identify and discriminate different sounds is fully developing.

Prekindergarten students developed activities related to the exploration of vowel sounds in words, helping to improve pronunciation, letter recognition, and visual discrimination by making a connection between the sound and the word based on the tactile development that was made with them, thus being an enriching and exciting experience for all students.

The joy, excitement and fun that comes with learning in each class. It has been a nice opportunity to grow and advance in our reading-writing process. It has been very gratifying to share this wonderful experience together.

LA MAGIA DE LAS PALABRAS

Por Mónica Alexandra Sierra León - Docente Castellano Prejardín

En los primeros años, los niños experimentan una fase crucial en la que su capacidad para identificar y discriminar diferentes sonidos se encuentra en pleno desarrollo.

Los estudiantes de prejardín desarrollaron actividades relacionadas con la exploración de los sonidos de las vocales en las palabras, ayudando a mejorar la pronunciación, reconocimiento de letras, y la discriminación visual, realizando una conexión entre el sonido y la palabra a partir del desarrollo táctil que se realizaba con ellas, siendo así una experiencia enriquecedora y emocionante para todos los estudiantes.

La alegría, emoción y diversión que conlleva aprender nos acompañó en cada clase, ha sido una linda oportunidad para crecer y avanzar en nuestro proceso lecto-escritor. Ha sido muy gratificante compartir esta maravillosa experiencia juntos.