The Probability Game Project – Applied Mathematics – 7th Grade

As a closure of Unit 7, and after dedicating almost 3 weeks for the study of Probability, 7th graders created Probability Games with roulettes, cards, dices, coins and spinners. It was a great and fun way to learn even more about probability with compound events while having fun.

Sthefano Venga Pereira 7th Grade Math Teacher & 7th B Family Coordinator

Resumen: Como cierre de la Unidad 7, y luego de dedicar casi 3 semanas al estudio de Probabilidad, los estudiantes de 6° grado crearon Juegos de Probabilidad con ruletas, cartas, dados, monedas y spinners. Fue una excelente y divertida manera de aprender aún más sobre la probabilidad con eventos compuestos mientras nos divertimos.

Inspirer et éduquer les élèves pour qu'ils prennent leur vie en main en pensant au monde.