Tynker Jr. Successfully Implemented in our Educational Program.

We are pleased to share an exciting milestone in our third grade: we have successfully implemented Tynker Jr. into our educational program. This application has become an invaluable tool that has enabled our students to make significant gains in their educational development.

It helps them learn programming, problem solving, creativity, critical thinking, math skills and digital literacy through engaging activities. It introduces programming concepts such as sequencing and looping, encouraging early computational thinking.

Our students will learn to express their creativity by designing stories and games. Tynker Jr also fosters patience and perseverance as children face challenges.

Overall, it provides a playful environment to develop essential skills that are valuable for future education and possible technology-related careers, preparing young students for the digital age.

Claudio Serrano C. 3rd B  Family Coordinator Math Teacher – CS Teacher

————————————————————————————–

Nos complace compartir un emocionante hito en nuestro tercer grado: hemos implementado con éxito Tynker Jr en nuestro programa educativo. Esta aplicación se ha convertido en una herramienta invaluable que ha permitido a nuestros estudiantes alcanzar logros significativos en su desarrollo educativo.

Los ayuda a aprender programación, resolución de problemas, creatividad, pensamiento crítico, habilidades matemáticas y alfabetización digital a través de actividades atractivas. Introduce conceptos de programación como secuenciación y bucles, fomentando el pensamiento computacional temprano.

Nuestros estudiantes aprenderán a expresar su creatividad diseñando historias y juegos. Tynker Jr también fomenta la paciencia y la perseverancia mientras los niños enfrentan desafíos.

En general, proporciona un entorno lúdico para desarrollar habilidades esenciales que son valiosas para la educación futura y posibles carreras relacionadas con la tecnología, preparando a los jóvenes estudiantes para la era digital.