United Nations Model of the Colegio Andino DESMUN – Highschool

During the first four days of this month, the United Nations Model of the Colegio Andino DESMUN was held. On behalf of our School, six high school students attended: Sofía Granados 12th, Josué Ariza 11th, Mariana Vásquez 11th, Sarah Jiménez 11th, Juan Pablo Díaz 10th and Valentina Romero 10th, who had outstanding participation, demonstrating learning and development of useful skills for life such as: leading, being systemic when thinking and acting, solving real issues and inquiry thinking and acting.

As a result of their work, our students received special mentions for their participation in the event: Josué Ariza received an Honorable Mention for his work as a Delegate in the World Trade Organization Committee; Juan Pablo Díaz obtained a mention as Best Position Paper in the World Trade Organization Committee and Sarah Jiménez also received a mention as Best Position Paper in the Historical Council Committee. I would also like to mention that Sofía Granados did an excellent job leading this team and that Mariana Vásquez and Valentina Romero had excellent participation. From the Social Sciences Area we want to value the participation of our students in external academic events, where the commitment of our students to understand the real world and to contribute, from a systemic and informed perspective, with their assessments on current discussion topics, is shown.

Milena Caballero González Social Science Curriculum Director 4th-12th

Resumen: Durante los días 1, 2, 3 y 4 del presente mes, se llevó a cabo el Modelo de Naciones Unidas del Colegio Andino DESMUN. En representación de nuestro Colegio asistieron seis estudiantes de Bachillerato: Sofía Granados 11º, Josué Ariza 10º, Mariana Vásquez 10º, Sarah Jiménez 10º, Juan Pablo Díaz 9º y Valentina Romero 9º, los cuales tuvieron una participación destacada, demostrando el aprendizaje en y el desarrollo de habilidades útiles para la vida como: liderazgo, escucha empática, ser sistémicos al pensar y actuar, resolver problemas reales e informarse óptimamente.

Como consecuencia de su trabajo, nuestros estudiantes recibieron menciones especiales por su participación en el evento: Josué Ariza recibió una Mención de Honor por su labor como Delegado en el Comité de World Trade Organization; Juan Pablo Díaz obtuvo una mención como Mejor Papel de Posición en el Comité World Trade Organization y Sarah Jiménez  recibió también, una mención como Mejor Papel de Posición en el Comité de Consejo Histórico. Me gustaría mencionar también que Sofía Granados hizo una excelente labor liderando a este equipo rochesteriano y que Mariana Vásquez  y Valentina Romero tuvieron una participación excelente. Desde el Área de Ciencias Sociales queremos valorar la participación de nuestros estudiantes en eventos académicos externos, en donde queda demostrado el compromiso de nuestros estudiantes por comprender el mundo real y por aportar desde una perspectiva sistémica y letrada, sus valoraciones en temáticas de discusión actual.

1 visualización0 comentarios