University Thesis, Bachelor of Arts in Bilingualism with an Emphasis in English Language Teaching &#

On November 19th, 2021, Guiselle Rincón who is currently our English Curriculum Assistant Director for grades 4-12 and Family coordinator for 8A, successfully presented and defended her university thesis for the Faculty of Education at El Bosque University and under the Bachelor program: Licenciatura en Bilingüismo con Énfasis en la Enseñanza del Inglés. This accredited academic program focuses on preparing future professionals primarily in English language teaching foundations and practices, as well as in Spanish; all while emphasizing on research methodologies. Following a three-semester process, she and her research partner completed the thesis titled: Self-Recording Through Strategy-Based Instruction to Foster Planning as a Self-Regulation Skill in EFL Learners; an article that is currently undergoing a peer review process for publication in the Enletawa Journal from the Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia (UPTC). In her project, Guiselle was able to identify the connections that exist between planning skills, self recording strategies taken from metacognition and Self Regulated Learning, something which promotes autonomy and internal responsibility within teaching and learning processes. The study was carried out with young learners and focused on employing a metacognitive strategy that allowed students to take ownership of their learning process. The nature of her project is in harmony with the philosophy and purpose of our school, which is to inspire and educate students to take charge of their lives with the world in mind; therefore we are excited to learn about the results once her article gets approved and published.

Congratulations Guiselle!

Guiselle Alexandra Rincón Callejas  English Curriculum Assistant Director – Grades 4-12

Resumen: Tesis Universitaria, Licenciatura en Bilingüismo con Énfasis en la Enseñanza del Inglés – Logro Docente

El 19 de noviembre de 2021, Guiselle Rincón quien actualmente es nuestra Asistente de Currículo de Inglés para grados 3º-11º y coordinadora de Familia para 7A, presentó y sustentó exitosamente su tesis universitaria para la Facultad de Educación de la Universidad El Bosque y bajo el programa de Licenciatura: Licenciatura en Bilingüismo con Énfasis en la Enseñanza del Inglés. Este programa académico acreditado se enfoca en preparar a futuros profesionales principalmente en los fundamentos y prácticas de enseñanza del inglés, así como en español; todo ello haciendo énfasis en las metodologías de investigación. Después de un proceso de tres semestres, ella y su compañero de investigación completaron la tesis titulada: El Auto-registro a través de la instrucción basada en estrategias para fomentar la planeación como una habilidad de autorregulación en estudiantes de inglés como lengua extranjera; artículo que actualmente se encuentra en proceso de revisión para su publicación en la Revista Enletawa de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia (UPTC). En su proyecto, Guiselle pudo identificar las conexiones que existen entre las habilidades de planeación, las estrategias de auto-registro tomadas de la metacognición y el Aprendizaje Autorregulado, temas que promueven la autonomía y la responsabilidad interna dentro de los procesos de enseñanza y aprendizaje. El estudio se llevó a cabo con estudiantes jóvenes y se centró en emplear una estrategia metacognitiva que permitiera a los estudiantes apropiarse de su proceso de aprendizaje. La naturaleza de su proyecto está en armonía con la filosofía y el propósito de nuestro colegio, el cual es inspirar y educar a los estudiantes para que se hagan cargo de sus vidas con el mundo en mente; por lo tanto, estamos emocionados de conocer los resultados una vez que su artículo sea aprobado y publicado.

¡Felicitaciones Guiselle!