Water Abundance a Solution to Future Drought- Student’s Achievements – High School

We want to celebrate the achievement of Ana Sofia Sarmiento, Isabella Diaz, and Sebastian Arango for their quality work submitted for the 10th-grade water integrated project done during the English and Virtues class at Colegio Rochester.

For the virtues integrated project and 10th English class, students explored the importance of water in Pristine Places through the concepts of a watershed, rainwater-harvesting, interconnectedness, and water-energy nexus. Water is a fundamental resource for survival and has been essential for human survival and the development of human civilization. In English, students addressed the issue of water from its importance to society; how the relationship with water in specific communities has changed so that it remains clean and does not disappear through the sowing of water.

Students read a chapter from The Rainwater Harvesting Book by Brad Lancaster. They worked in groups and chose one of the eight principles of rainwater harvesting. Each group created a presentation or mind map summarizing the principle assigned. Afterwards, students watched the TEDtalk called: Planting the Rain to Grow Abundance by BradLancaster and answered some questions based on the TEDTalk. To conclude, students designed and constructed a model of a section of their community’s water infrastructure or one that they could implement at home.

In this project, students focused on their school water source, and some continued with this project in virtues class, connecting this project with the assignment called: Serving the Community. Students implemented rainwater harvesting principles in teaching 6th and 7th graders about some of the techniques learned. These included planting watershed plants in our community to support the UN’s 21st-century sustainability goals and to promote global citizenship in our community.

We are very proud of Ana’s, Isabella’s, and Sebastian’s efforts and achievements; in promoting more sustainable practices in our community while supporting the UN 21st- century sustainability goals and providing an example for younger students to take care of water.

Emma Christina Gaskill High School English Teacher

Resumen: Queremos celebrar el logro de Ana Sofía Sarmiento, Isabella Díaz y Sebastián Arango por su trabajo de calidad presentado para el proyecto integrado de agua de 9° Grado realizado durante la clase de Inglés y Virtudes en el Colegio Rochester.

Para el proyecto integrado de virtudes y la clase de inglés de 9º, los estudiantes exploraron la importancia del agua en Lugares Prístinos a través de los conceptos de cuenca hidrográfica, recolección de agua de lluvia, interconexión y nexo agua-energía. El agua es un recurso fundamental para la supervivencia y ha sido esencial para la supervivencia humana y el desarrollo de la civilización humana. En inglés, los alumnos abordaron el tema del agua desde su importancia para la sociedad; cómo ha cambiado la relación con el agua en comunidades concretas para que se mantenga limpia y no desaparezca por la siembra del agua.

Los alumnos leyeron un capítulo de The Rainwater Harvesting Book, de Brad Lancaster. Trabajaron en grupos y eligieron uno de los ocho principios de la recogida de agua de lluvia. Cada grupo creó una presentación o un mapa mental que resumía el principio asignado. Después, los alumnos vieron la charla TED llamada Planting the Rain to Grow Abundance de BradLancaster y respondieron a algunas preguntas basadas en la TEDTalk. Para concluir, los alumnos diseñaron y construyeron una maqueta de una sección de la infraestructura hídrica de su comunidad o una que pudieran implementar en casa.

En este proyecto, los estudiantes se centraron en la fuente de agua de su escuela, y algunos continuaron con este proyecto en la clase de virtudes, conectando este proyecto con la tarea llamada Servir a la Comunidad. Los alumnos pusieron en práctica los principios de recogida de agua de lluvia al enseñar a los alumnos de 6º y 7º grado algunas de las técnicas aprendidas. Esto incluyó la plantación de plantas de la cuenca en nuestra comunidad para apoyar los objetivos de sostenibilidad del siglo XXI de la ONU y para promover la ciudadanía global en nuestra comunidad.

Estamos muy orgullosos de los esfuerzos y logros de Ana, Isabella y Sebastián, que han promovido prácticas más sostenibles en nuestra comunidad, apoyando los objetivos de sostenibilidad del siglo XXI de la ONU y dando ejemplo a los estudiantes más jóvenes de cómo cuidar el agua.