top of page

Integrated Visual Learning – Preschool

At Rochester School, preschool students are part of our neuro-development program called IVL or Integrated Visual Learning. Through this program, our students develop the abilities required for reading, writing, solve spatial problems, as they mature their thinking abilities and logical-mathematical concepts (addition, subtraction, etc). This wholistic program promotes the sensory, motor, perceptual and cognitive development of our youngest students.

Following our IVL guidelines, pre-kinder students have participated in activities related to Easter and have made connections with our integrated project while visiting Australia. They have improved their jumping skills by imitating the Easter Bunny (short jumps), the Kangaroo (long jumps), and Australian animals such as the bilby, the emu, and the platypus, to name a few. They also hatched Easter eggs to promote the correct posture while seating (the meerkat in our preschool constitution). Those who achieved it found a little chick on their desks at the end of the week to celebrate their hard work!

Along with these gross motor skill activities, our pre-kinder students have learned new vocabulary in English, associating the movement to the animal, and finally to the written word, following the IVL object-image-word format. They also participated in fine-motor skill activities by decorating Easter eggs using different materials and textures. Finally, from our Virtues perspective, students enjoyed a fun Easter Egg Hunt where they had to search for Easter eggs by promoting kindness and teamwork.

Through play and movement, pre-kinder students are getting ready to experience a successful academic process!

Camila Clavijo and Martha Cristina Cortés[/et_pb_text][et_pb_video src=”https://youtu.be/2gI87xvYVdU” _builder_version=”4.15.1″ hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″][/et_pb_video][et_pb_video src=”https://youtu.be/f3K64Iq9KB0″ _builder_version=”4.15.1″ hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″][/et_pb_video][et_pb_video src=”https://youtu.be/XOin7Q_GMu0″ _builder_version=”4.15.1″ hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″][/et_pb_video][et_pb_gallery gallery_ids=”234973,234974,234975,234976″ fullwidth=”on” _builder_version=”4.15.1″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″][/et_pb_gallery][et_pb_text _builder_version=”4.15.1″ text_font=”Futura Book||||||||” text_text_color=”#5b1015″ global_colors_info=”{}”]

Resumen: En el Colegio Rochester los estudiantes de preescolar cuentan con un programa de neurodesarrollo llamado IVL, siglas en inglés para el Aprendizaje Visual Integrado. A través de este programa los estudiantes desarrollan las habilidades requeridas para poder tener un adecuado aprestamiento que les permitirá leer, escribir, resolver problemas espaciales, de igual manera, desarrollan habilidades de pensamiento y conceptos lógico-matemáticos (sumar, restar, etc). Es un programa de desarrollo integral que promueve el desarrollo sensorial, motor, perceptual y cognitivo de los más pequeños.

Siguiendo el programa de IVL, los estudiantes de prejardín han participado en actividades relacionadas con la celebración del Día de Pascua y han hecho conexiones con el proyecto integrado y su recorrido por Australia. Los niños han mejorado sus saltos mientras se mueven como el conejo de pascua (saltos cortos),  el canguro (saltos largos), y han imitado los movimientos de animales Australianos como son el bilby, el emu, y el ornitorrinco, entre otros. También empollaron huevos de Pascua para promover una postura adecuada a la hora de sentarnos, siguiendo el acuerdo de la suricata de nuestra constitución de preescolar. Quienes lo lograron, encontraron un pequeño pollito sobre su escritorio al final de la semana para celebrar su esfuerzo!

Junto con estas actividades de motricidad gruesa, los estudiantes de prejardín han aprendido vocabulario en Inglés, asociando el movimiento con el animal y finalmente con la palabra escrita, siguiendo el patron de objeto-imagen-palabra sugerido por IVL. Adicionalmente, los niños realizaron actividades de motricidad fina en donde decoraron huevos de pascua utilizando diferentes materiales y texturas. Finalmente, y desde nuestro enfoque de Desarrollo de Virtudes, los estudiantes participaron en una búsqueda de huevos de pascua en donde era importante ser amables y pensar colectivamente trabajando en equipo y buscando lograr una meta en común. ¡Por medio del juego y el movimiento los niños de prejardín se preparan para vivir exitosamente sus procesos académicos! [/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”2_5″ _builder_version=”4.15″ global_colors_info=”{}”][et_pb_comments _builder_version=”4.15″ title_font=”Gloria Hallelujah||||||||” custom_button=”on” button_text_size=”17px” button_text_color=”#ffffff” button_bg_color=”#5b1015″ button_border_color=”#5b1015″ button_border_radius=”20px” button_font=”Gloria Hallelujah||||||||” button_use_icon=”off” global_colors_info=”{}”][/et_pb_comments][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.15″ global_colors_info=”{}”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.15″ global_colors_info=”{}”][et_pb_button button_url=”http://rochester.edu.co/lions-honor” button_text=”Back” button_alignment=”center” _builder_version=”4.10.6″ custom_button=”on” button_text_color=”#ffffff” button_bg_color=”#707070″ button_border_color=”#707070″ button_border_radius=”25px” button_font=”Gloria Hallelujah||||||||” global_colors_info=”{}”][/et_pb_button][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

2 visualizaciones0 comentarios
_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspirer et éduquer les élèves pour qu'ils prennent leur vie en main en pensant au monde. 

bottom of page