top of page

Learning about Traffic Rules – Social Studies – 5th Grade


This trimester, Fourth Graders, worked on different assignments they could choose from to demonstrate their knowledge of traffic rules. At the same time they could propose their own ways to demonstrate the Advanced and Master levels according to their interests and abilities within the THISREAL guidelines of the school.

With this opportunity, the student Juan José Piedrahita proposed to make a board game to teach his classmates about traffic regulations in a fun and entertaining way.

This work demonstrates how it is possible to learn a complex subject while meeting the students’ basic need for fun.

An excellent example of Rochesterian quality work.

Here we can see the work of Juan José in his own words.

Carlos Llanos Parias Upper Elementary Social Sciences Teacher



Resumen:Este trimestre, los estudiantes de Tercer Grado trabajaron en diferentes desempeños que podían escoger para demostrar su conocimiento sobre las normas de tránsito. Al mismo tiempo podían proponer sus propias formas de demostrar los niveles Avanzado y Magistral según sus intereses y habilidades dentro de los lineamientos LETRICAS del Colegio.

Con esta oportunidad el estudiante Juan José Piedrahita propuso realizar un juego de mesa para enseñar a sus compañeros sobre las normas de tránsito de una forma amena y divertida.

Este trabajo demuestra cómo es posible aprender un tema complejo atendiendo a la necesidad básica de diversión de los estudiantes.

Un excelente ejemplo de trabajo de calidad Rochesteriano.

Aquí podemos ver el trabajo de Juan José en sus propias palabras.

5 visualizaciones0 comentarios

Comments


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspirer et éduquer les élèves pour qu'ils prennent leur vie en main en pensant au monde. 

bottom of page