Natural & Environmental Science – Rocks´Life – 4th Grade

In Natural & Environmental Science, our Fourth graders have been studying how rocks are formed and transformed by weathering, erosion and deposition, to shape the Earth’s surface. To better understand the effects of weathering and erosion, we carried out an experiment in which we observed what happens to rocks when they are submitted to mechanical weathering, and what happens when they are weathered by water. Hear more about from our students.

Carolina Arenas Restrepo Family Coordinator 4B

Resumen: En ciencias ambientales y naturales, nuestros estudiantes de 3º han estado estudiando cómo se forman y transforman las rocas a través de los procesos de desgaste, erosión y sedimentación, modelando así la superficie terrestre. Para entender mejor los efectos de estos procesos, tuvimos una experiencia de laboratorio en la que pudimos observar los procesos de desgaste mecánico de las rocas y lo que sucede cuando estas se desgastan por efecto del agua. Escuchen más sobre esta experiencia por parte de nuestros estudiantes.

1 visualización0 comentarios

_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspirer et éduquer les élèves pour qu'ils prennent leur vie en main en pensant au monde.