First grade students have worked on their rhythmic and literacy development in reading and dictating musical figures.
The learning process of this skill is based on integrated visual development, where a sound is developed through an image and then the concept.
First grade students are able to differentiate figures, read rhythmic sequences of more than 16 pulses and perform dictations of sequences of 4 pulses.
In the following video three outstanding students are evident: Eloísa Rubio-Tra A, Ivana Ramírez – Tra B and Andrés Luque-Tra C
Sandra Salcedo Sánchez Arts Curriculum Coordinator of Pk-3rd Music Teacher Apple Teacher
—————————————————————————————————————————-
Figuras Rítmicas – Clase de Música
Los estudiantes de Transición han trabajado su desarrollo rítmico y de lectoescritura en lectura y dictado de figuras rítmicas.
El proceso de aprendizaje de esta habilidad se basa desarrollo visual integrado, donde a través de una imagen se desarrolla un sonido y luego el concepto.
Los estudiantes de Transición son capaces de diferenciar las figuras, leer secuencias rítmicas de más de 16 pulsos y de realizar dictados de secuencias de 4 pulsos.
En el siguiente vídeo se evidencian tres estudiantes destacados: Eloísa Rubio- Tra A, Ivana Ramírez – Tra B y Andrés Luque-Tra C
Comments