Solving Issues Component of THIS REAL – Social Studies – Upper Elementary

This trimester, fourth graders worked on different assignments they could choose from to demonstrate their knowledge of traffic rules. At the same time they could propose their own ways to demonstrate the Advanced and Mastery levels according to their interests and abilities within the THISREAL guidelines of the College.

The student María de Los Ángeles Gonzalez decided to demonstrate a Mastery level through the SOLVING ISSUES component of THISREAL that exists in the rubric and carried out a Assessment of self support work on the behavior on the road of one of her parents.

In the video, it is seen how the work of María de Los Ángeles, through the subject of Traffic Regulations of the subject of Geography and democracy in Colombia, allowed her to demonstrate the virtue of Leadership and encourage in her father those of Professional Self-evaluation, Integrity and Kindness and service.

It is also a demonstration of how the work in the unit led the students to reflect on how, through our behavior on the road, we can demonstrate the virtue of being System citizens and contribute to the well-being of our community.

Carlos Llanos Parias Sociales Studies Teacher – Upper Elementary

Resumen: Este trimestre, los estudiantes de tercer grado trabajaron en diferentes desempeños que podían escoger para demostrar su conocimiento sobre las normas de tránsito. Al mismo tiempo podían proponer sus propias formas de demostrar los niveles Avanzado y Magistral según sus intereses y habilidades dentro de los lineamientos LETRICAS del Colegio.

La estudiante María de los Ángeles Gonzalez decidió demostrar un nivel Magistral a través del componente RESOLVER ASUNTOS REALES de LETRICAS que existe en la rúbrica y realizó un trabajo de coevaluación y apoyo de auto evaluación en el comportamiento en la vía de uno de sus padres.

En el video se ve como el trabajo de María de los Ángeles a través del tema de Normas de tránsito de la materia de Geografía y democracia de Colombia, le permitió demostrar la virtud de Liderazgo y fomentar en su padre las de Autoevaluación, Integridad y Amabilidad y servicio.

También es un demostración de cómo el trabajo en la unidad llevó a los estudiantes a reflexionar cómo a través de nuestro comportamiento en la vía podemos demostrar la virtud de ser Sistémicos como ciudadanos y contribuir al bienestar de nuestra comunidad.