top of page

Spherical Trigonometry and GPS


During Precalculus class with teacher José Luis Zamora, a mini project was developed, wherein we had to apply our knowledge in the topic covered during class: the law of Sine and Cosine. For the development of the mini project we were divided into work teams and we were assigned different situations and problems. 

The topic chosen by the team was Spherical Trigonometry. When choosing this topic we knew we would face a more challenging situation and problem which required a little more research, since it was something we had not worked on before. An infographic and a video were created as a final product. In the infographic we explained the definition of Spherical Trigonometry, its historical context, the word “problem” was exposed and the solution was shown in a webpage created by us. In the video, we showed its real-life application by explaining how the GPS system works. Beyond the final products, with this mini project we were able to learn about a new topic independently, we used cooperative working roles to achieve it and we were able to understand how mathematics and trigonometry, in this case, are present in a system that we use in our daily lives. The student work goes beyond the competence since, not only did we create an infographic which met the necessary requirements, but also, with the acquired knowledge, we were able to present and explain the topic to our classmates. In the following video you will find a brief explanation of how a GPS works and how Spherical Trigonometry is used in navigation and satellite networks.

Work developed by:  Valerie Villegas, Jerónimo Ortíz, Juan Andrés Goméz and Camilo Araoz – 11th Grade



Resumen: Durante la clase de Precálculo con el profesor José Luis Zamora se desarrolló un miniproyecto en donde se debían aplicar nuestros conocimientos sobre el tema visto durante las clases: la ley de Seno y Coseno. Para el desarrollo del proyecto trabajamos en equipos. El tema de nuestro proyecto fue Trigonometría Esférica. Para el desarrollo del mini proyecto fuimos divididos en equipos de trabajo y nos fueron asignados diferentes situaciones y problemas planteados para trabajar. 

El tema escogido por el equipo fue: Trigonometría Esférica. Al elegir dicho tema nos enfrentaríamos a una situación y problema más retador que requería un poco más de investigación, ya que era algo en lo que no habíamos trabajado antes. Como producto final se creó una infografía y un video con su aplicación en la vida real explicando ¿cómo funciona el sistema de GPS? Más allá de los productos finales, con este mini proyecto pudimos aprender sobre un tema nuevo de manera independiente, usamos los roles de trabajo cooperativo para lograrlo y pudimos entender la forma en la que las matemáticas y la trigonometría, en este caso, están presentes en un sistema que usamos en nuestra vida diaria. Este es un trabajo más allá del nivel de Competente ya que no solo se creó una infografía cumpliendo los requisitos necesarios, sino que pudimos presentarles y explicarles a nuestros compañeros los conocimientos adquiridos sobre el tema.

2 visualizaciones0 comentarios

Comments


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspirer et éduquer les élèves pour qu'ils prennent leur vie en main en pensant au monde. 

bottom of page