The Sustainable Development Goals – Project Class – 2nd Grade

During the second term in Project Class, 2nd Grade students worked on the Sustainable Development Goals proposed by the United Nations Organization. Through this work they discovered and learned complex concepts about the world in order to see themselves as global citizens.

Students designed posters and made proposals on how they can contribute to the solution of these problems that affect humanity.

Second Grade Family Coordinators Clemencia Pinzon, Amalia Mejia, and Martha Susana López

Resumen: Durante el segundo trimestre en la clase de Proyecto los niños de primero trabajaron sobre las Metas de Desarrollo Sostenible propuestas por la Organización de las Naciones Unidas. A través de este trabajo descubrieron y aprendieron conceptos complejos sobre el mundo, con el fin verse a ellos mismos como ciudadanos globales.

Diseñaron  carteleras y realizaron propuestas sobre cómo ellos pueden aportar con la solución de estos problemas que aquejan a la humanidad.